Blocks That Matter

Blocks That Matter

שנת יציאה:2011
גודל קובץ:64.1 MB
גרסה:v1 0
משחקי הפאזלים, שבסוף שנות השמונים עד תחילת התשעים היו בחוד החנית של התעשייה עם מותגים כגון "נמלולים", הפכו במרוצת השנים לתחומם הבלעדי של השחקנים החדשים. הם התקשו למצוא את מקומם בשוק של טכנולוגיה מתקדמת שמאפשרת עולמות וחוויות משחק יותר ויותר מרשימות.

בשנים האחרונות ישנה פריחה מחודשת של הז'אנר, אפילו עם משחקי הרדקור כמו סדרת פורטל, שהבינה שעולמות תלת-מימד משוכללים מתאימים ליותר מיריות ושיסופים. עם זאת, רוב משחקי הפאזל המודרניים עדיין מגיעים מסצנת האינדי, שולי התעשיה שהולכים ומתרחבים תודות למקוונות של הגיימינג כיום ולמאיסתם של יותר ויותר שחקנים ומפתחים במה שיוצא מפסי היצור של החברות הגדולות. המשחק החדש Blocks That Matter מדגים יפה את רעיון זה 

הרובוט קם למען יוצריו
ב–Blocks that Matter אתם מגלמים רובוט שנשלח להציל את שני המפתחים שלו. המפתחים נכלאו על ידי מפתח משחקים מרושע שרוצה לגנוב את המשחק האחרון שפיתחו ולשווק אותו כמה שיותר מהר, עקיצה מוכרת כנגד תעשיה שבה שיקולים כלכליים גוברים לעיתים קרובות על שיקולי איכות.

לרובוט שלנו יש יכולת לחפור ולכרות חומרים שונים מהסביבה על מנת להפיק מהם לבנים, אך מגבלות תכנות מחייבות אותו ליצור ארבע לבנים צמודות בכל פעם, שאותן הוא יכול למקם בכל מקום במסך הנמצא בטווח ראייתו. החומר שממנו עשויה הלבנה קובע את התכונות שלה: לבנה מעץ יכולה להישאר תלויה באוויר, אך גם תעוכל במהירות כשתיגע בה אש (לפעמים זה דווקא יתרון); לבנה עשויה חול לעומת זאת לא נשרפת, אך גם לא יכולה להישאר תלויה באוויר ותמיד תיפול למטה אלא אם לבנה אחרת תתמוך בה.

כדי לפתור את חידות המשחק לא מספיק לדעת באיזה סוג של לבנה להשתמש, אלא צריך גם לדעת כיצד למחזר אותן. במקרים מסוימים תמצאו שאתם צריכים בעצם רק לבנה אחת כדי להתקדם הלאה, אבל עליכם למקם את שלושת הלבנים הנותרות בצורה כזו שתוכלו לחפור בהן ולכרות אותן מחדש.

שורשי הפלטפורמה של Blocks that Matter לא נראים לעין במבט ראשון, אך מספר שלבים מאוחר יותר תגלו שהמשחק דורש מכם לא רק לכרות ולמקם לבנים, אלא גם לרוץ במהירות בין חלקי השלב כדי לתזמן היטב את כל האינטרקאציות בין ועם הלבנים. לאלה שאין להם סבלנות לתזמון ברמה של שעון אטומי, אל דאגה - זמן התגובה הנדרש בקטעים הללו הוא עדיין סביר יחסית למשחקי פלטפורמה המוגדרים לעיתים כ – "קוץ בתחת".

אוספים וחבילות שלבים כבר בפנים
אלמנט נוסף שאותו מצליח Blocks that Matter להכניס בחוכמה בדלת האחורית הוא קריצה למשחקים אחרים (בהם לא מעט משחקים עצמאיים): בכל שלב במשחק יש לבנה אחת חשובה במיוחד (Block that Matters) שיותר קשה להגיע אליה ,ואם אוספים אותה ומצליחים להגיע לסוף השלב היא מציגה על פניה שם של משחק ושל היוצר שלו. הלבנים האלו לא נועדו סתם לקישוט או פרסום, ואיסוף מספר מספיק מהן יפתח בפניכם קבוצה נוספת של שלבים, קשים במיוחד, ביניהם שלב המוגדר כ – "בלתי אפשרי" ועד כמה שהצלחנו להבין, הוא באמת בלתי אפשרי. הוכחות שיסתרו את המסקנה הזאת שלחו למערכת.


סיפור משעשע, מוזיקה קלילה וחידות שבדרך כלל מגרדות את סף התסכול שלכם בדיוק במידה הנכונה הופכים את Blocks that Matter למשחק שלחובבי ז'אנר הפלטפורמה-חשיבה כדאי לשים עליו עין. מכיוון שכרגע לא ידוע דרך איזו פלטפורמה דיגיטלית הוא יופץ, שווה לעקוב אחרי האתר הרשמי שגם מספק הצצה מעניינת לנתוני המכירות שלו, ודמו לגרסת ה-PC שמציע חמישה שלבים מהמשחק המלא.
הורדה:
http://uploading.com/files/ecbca237/...haelItsMe.rar/
http://shareflare.net/download/7389....tsMe.html.html

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה